4ES Non Profit
4ES Non Profit Sp. z o.o. została założona przez cztery osoby, które połączyła pasja do działania na rzecz ekonomii społecznej (ES). Nasze kompetencje oraz zawodowe i życiowe doświadczenie stały się fundamentem, na którym oparliśmy naszą inicjatywę. W ten sposób powstała firma doradczo-szkoleniowa działająca w formie spółki z o.o. non profit.


Zespół

Przemek Kamycki
Prezes Zarządu Ekspert ds. ekonomii społecznej i projektów społecznych
Praktyk z doświadczeniem w sektorze przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, od 2013 roku związany z ekonomią społeczną. Specjalizuje się w projektach skierowanych do grup zagrożonych wykluczeniem. Posiada doświadczenie w planowaniu, wdrażaniu i koordynowaniu działań opartych na metodzie projektowej. W pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu współpracy międzysektorowej oraz umiejętności interpersonalne, skutecznie łącząc różne środowiska i potrzeby społeczne.
więcej
- Jako Kierownik Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej oraz Kierownik merytoryczny zaplanował, uruchomił, kierował działalnością Ośrodka (w tym zespołem blisko 30-tu osób specjalistów) oraz nadzorował jakość merytoryczną usług świadczonych przez zespół.
- Jako Kluczowy doradca w OWES wspierał tworzenie podmiotów ekonomii społecznej (m.in. fundacje, stowarzyszenia) oraz przedsiębiorstw społecznych (m.in. spółdzielnie socjalne, spółki non profit, organizacje pozarządowe) również na etapie przygotowania biznesplanu.
- Jako członek zarządu posiada wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu organizacji pozarządowych w formie fundacji i stowarzyszenia.
- Od 10 lat doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z różnych źródeł zewnętrznych w tym m.in. z Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalnych Programów Operacyjnych, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Kultury.
Z wykształcenia jest politologiem – ukończył studia na wydziale humanistycznym UMK w Toruniu. Jest także absolwentem studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Ponadto posiada uprawnienia jako doradca zawodowy.
Otwarty na ludzi i otoczenie, które wspólnie z najbliższymi osobami dają mu energię do działania i szukania nowych obszarów do rozwoju. Chętnie dzieli się wiedzą i widzi potencjał we współdziałaniu na rzecz osiągnięcia przyjętych celów i założeń.

Ela Reda
Trenerka, konsultantka, coach
Praktyczka biznesu z doświadczeniem w branży FMCG, medycznej, doradczej i szkoleniowej. Specjalizuje się w rozwoju organizacji i zespołów, działa także w obszarze ekonomii społecznej. Zarządzała zarówno dużymi strukturami, jak i małymi zespołami, kierując marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Łączy doświadczenie korporacyjne, doradcze i fundacyjne z kompetencjami trenerskimi, wspierając organizacje w projektowaniu skutecznych procesów doradczo-szkoleniowych. Współautorka książki „Psychologia w coachingu”.
więcej
- Jako kluczowy doradca biznesowy w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej wspierała Przedsiębiorstwa Społeczne oraz Podmioty Ekonomii Społecznej, pomagając im w rozwoju działalności gospodarczej, ukierunkowaniu na nowe wyzwania rynkowe oraz przeprowadzaniu przez zewnętrzne i wewnętrzne zmiany organizacyjne.
- W projekcie „Staże i praktyki drogą do kariery” prowadzonym przez Izbę Przemysłowo – Handlową w Toruniu oraz KPOP LEWIATAN, przygotowała 100 osób – pracowników firm rożnych branż – do pełnienia roli opiekunów praktykantów/ stażystów i pomogła im stać się mentorami dla młodych ludzi zaczynających swoją drogę zawodową.
- Od 2007 roku projektuje, przygotowuje oraz dostarcza projekty rozwoju kompetencji biznesowych oraz osobistych, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przywódczych i menedżerskich.
- Współtworzyła i prowadziła warsztaty Employer Branding dla Santander Universidades (Bank BZ WBK).
- Jako ekspert koordynator organizowała pracę ekspertów oraz komunikację z klientami w projekcie doradczym dla 20 firm z branży medycznej, realizowanym przez KPOP LEWIATAN („Branża medyczna siłą regionu kujawsko-pomorskiego”)
- Uczestniczyła w projektach szkoleniowych dla Ergo Hestia, ATOS, Alcatel Lucent, DIOR, Hiestand Polska, PKN Orlen, Raben, Luxmed, ROYAL UNIBREW Polska, KGHM Polska Miedź, Polfarma, ING Nationale Nederlanden, De Lage Landen Leasing Polska, ATLAS COPCO, HOOP Polska.
- Przez 10 lat pracowała na rzecz rozwoju marek i organizacji firmy w Toruńskich Zakładach Materiałów Opatrunkowych SA (TZMO SA). Główne osiągnięcia to:
- Zbudowanie struktury sprzedaży rynku detalicznego – wyroby BELLA i HAPPY
- Zbudowanie struktury sprzedaży rynku medycznego – wyroby MATOPAT i SENI
- Restrukturyzacja spółek Grupy TZMO na rynku polskim i na rynkach zagranicznych
Z wykształcenia jest ekonomistą – ukończyła ekonomię na UMK w Toruniu. Jest także absolwentką studiów podyplomowych z psychologii klienta w marketingu usług w SWPS w Warszawie, oraz z coachingu w WSB w Toruniu. Posiada także kwalifikacje pedagogiczne, które zdobyła w ramach Studium Pedagogicznego na UMK w Toruniu. W 2018 roku ukończyła specjalistyczne szkolenie Doradcy biznesowego dla doradców OWES.
Siłę i energię do działania daje jej ciągły rozwój zawodowy i osobisty. Chętnie dzieli się własnym doświadczeniem, ale także uczy się oraz wzbogaca swoją wiedzę doświadczeniami i opiniami innych.

Ola Kamycka
Ekspertka w planowaniu i realizacji projektów międzysektorowych
Praktyczka z wieloletnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu złożonych działań projektowych. Wspiera przedstawicieli sektora przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji pozarządowych w osiąganiu celów gospodarczych i społecznych. Specjalizuje się w doradztwie dla klientów instytucjonalnych, koncentrując się na skuteczności i mierzalnych rezultatach. Łączy wiedzę zdobytą w pracy międzysektorowej z indywidualnym podejściem do potrzeb każdego klienta.
więcej
- Jako Doradca Kluczowy w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego przez 4 lata wspierała doradczo przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego i organizacje pozarządowe w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu przedsięwzięć w obszarze społeczno-gospodarczym.
- Przez okres 10 lat pracy zawodowej zdobyła wiedzę w pozyskiwaniu środków z różnych źródeł zewnętrznych w tym m.in. Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalnych Programów Operacyjnych, Funduszu Inicjatyw Społecznych, Narodowego Centrum Kultury.
- Od 2017 roku w obszarze ekonomii społecznej działa na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej mieszkańców Torunia.
- Od 2010 roku rozwija pasję rękodzielniczą z wykorzystaniem wielu technik decoupage, co pozwala jej na prowadzenie warsztatów aktywizujących osoby w obszarze włączenia społecznego.
Z wykształcenia magister stosunków międzynarodowych – ukończyła studia na wydziale politologii i studiów międzynarodowych UMK w Toruniu. Jest także absolwentką studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Ponadto posiada uprawnienia jako doradca zawodowy.
Ceni życie rodzinne, które skutecznie łączy z rozwojem zawodowym w oparciu o swoje pasje i zamiłowania. Energię do działania czerpie przede wszystkim z bezpośredniego kontaktu z klientem i pozytywnego odbioru świadczonego wsparcia.

Agnieszka Laskowska
Ekspertka w doradztwie i ewaluacji projektów
Praktyczka z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie oraz realizacji projektów, specjalizująca się w ewaluacji działań i budowaniu efektywnych zespołów. Wspiera firmy, organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne, pomagając im osiągać wymierne efekty i rozwijać kompetencje. Łączy doświadczenie trenerskie z indywidualnym podejściem do potrzeb każdego klienta, skutecznie koordynując projekty i wdrażając nowe inicjatywy.
więcej
- Podczas 7 lat współpracy z 2 dużymi firmami telekomunikacyjnymi zdobyła doświadczenie w obszarze sprzedaży, prowadzeniu szkoleń sprzedażowych oraz jakościowych, treningów indywidualnych, a także w ewaluacji pracowników.
- Jako trener prowadziła warsztaty rękodzielnicze łącząc zainteresowania z pracą.
- Podczas wolontariatu w Stowarzyszeniu Współdzielenia Radości z Działań Poświęconych Przyjemności Słońce współorganizowała koncert, z którego dochód przeznaczony był na cele charytatywne.
- Posiada 2,5 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Z wykształcenia socjolog i pedagog – ukończyła studia licencjackie na Wydziale Humanistycznym UMK (socjologia, specjalność praca socjalna) oraz na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK (pedagogika wczesnoszkolna), a także studia magisterskie na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu (pedagogika opiekuńczo-wychowawcza). Jest także absolwentką studiów podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Posiada uprawnienia doradcy zawodowego.
Czas wolny spędza w gronie najbliższej rodziny i przyjaciół, którzy są dla niej motywacją do dalszego rozwoju. Jest otwarta na nowe możliwości i szanse, które niesie życie.

Grzegorz Olszewski
Doradca biznesowy i specjalista ds. CSR
Ekspert w zakresie doradztwa biznesowego i społecznego zaangażowania firm (CSR), z doświadczeniem w zarządzaniu operacyjnym, sprzedaży oraz realizacji celów strategicznych, takich jak redukcja kosztów o 20% i wzrost sprzedaży o 100% w 6 lat. Specjalizuje się w wdrażaniu nowych projektów oraz zarządzaniu działami logistyki, obsługi klienta i sprzedaży. Doświadczony w zarządzaniu międzynarodowymi projektami i kierowaniu zespołami.
więcej
- Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu – Orbico Beauty Sp. z o.o.[Optimum Distribution] – 11 lat
- Zarządzanie działami: logistyki, łańcuchem dostaw, magazynami, działem obsługi klienta oraz działem administracji
- Współpraca przy wprowadzaniu marek kosmetycznych na rynkach polskim i zagranicznych: Islandia, Kraje Bałkańskie, Czechy Słowacja
- Nadzór nad prawidłowością procedur RODO
- Zarządzanie siecią sklepów detalicznych
- Dyrektor Marki Dior w Polsce – Optimum Distribution – 5 lat
- zarządzanie marką Dior w Polsce w zakresie: marketingu, sprzedaży, PR, merchandisingu, budżetów sprzedaży i kosztów działania
- Dyrektor Sprzedaży Marki Dior w Polsce – Optimum Distribution – 3 lata
- wdrażanie i tworzenie strategii sprzedaży Marki na rynku polskim
- zarządzanie budżetem sprzedaży Marki
- zarządzanie zespołem handlowym w Polsce
- współpraca z klientami marki, w tym dużymi sieciami handlowymi
- TZMO SA – 8 lat: Szef Sieci Sprzedaży bella, Kierownik Działu Marketingu TZMO S.A. oraz Specjalista ds. Marketingu TZMO SA – organizacja sieci sprzedaży przedstawicieli handlowych bella
- zarządzanie siecią sprzedaży przedstawicieli handlowych bella
- zarządzanie kanałami dystrybucji dla wyrobów bella
- nadzór nad współpracą z zachodnimi sieciami handlowymi
- przygotowywanie budżetów sprzedaży i planów marketingowych dla wyrobów bella
- współtworzenie sieci sprzedaży dla produktów szpitalnych
- konsultacje marketingowe i organizacji sprzedaży dla rynków: rosyjskiego; rumuńskiego; węgierskiego
Z wykształcenia jest ekonomistą – ukończył ekonomię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Podyplomowe Studia Menadżerskie o specjalności Zarządzanie Sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim.
